Motokrosová revoluce - zdroj :Svět motorů č.23 roku 1974
25. 02. 2004, 23:16:18     Jaromír Šauer

       Kdo pečlivě sleduje teréní závody motocyklů , může říct , že v dosavadní historii mistrovství světa se zatím nesešla tak silná a vyrovnaná konkurence jako právě letos .
       Zatímco ve všech uplynulích ročnících soupeřily o titul nejvíce dvě-tři značky a někdy to byla dokonce záležitost jedné značky a jednoho jezdce , je situace na začátku motokrosové sezóny 74 opravdu zajímavá . Dá se říci že dnes má skutečné šance na dobré umístění prakticky každá z neméně než jedenácti značek , ať už je to naše ČZ , rakouské KTM , Puch , španělské Montesa , Bultaco , OSSA , Japonské Suzuki , Yamaha , Kawasaki , západoněmecká Maico čí švédská Husqvarna . Každá totiž disponuje nejen výtečnými stroji , ale také jezdecká konkurence je vzácně vyrovnaná . Již letmý pohled do startovní listiny to jen potvrzuje . Taková je situace ve dvěstěpadesátkách , ale podobné je to i ve třídě do 500 ccm .Pro dokreslení příčiny kvalitního skoku motokrosového sportu bude vhodné ohlédnout se poněkud do minulosti . Ještě před dvěma roky se motokrosové stroje svou koncepcí navzájem téměř nelišili. jen některé byly lehčí a jiné trochu těžší . Zavedení váhových limitů pak ještě tyto stroje sjednotilo . O výsledku rozhodovala jezdecká individualita a k jejímu překonání musela konkurence přijít s něčím novým - lepším .
© web design Jaromir S