MX-ON-line poradna

Vejfuk .
27.12.2006      honcar@seznam
     Zdarec Zetkaři. Chci udělat pořádnej vejfuk na svojí 175 a porát mi vrtá hlavou jestli mam použít 125 nebo 250 kovej. Myslim samozdřejmě motokrosovej laďák. Poradíte mi borci.....

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 21:39:56      Wema
     Co mas za typ ? 477 nebo 450 ? pokud mas 477 (hranatou) tak bych pouzil 516 a upravil ho ... trosku ho protáhl a zužil a mohlo by to chodit suprove. pokud mas 450 tak bych spise zkusil vyfuk spodem jako mela 980 a spise dlouhy a mirny stoupani kuzelu. Vyfuk řeš podle otáček.
IP : 90.176.5.252

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 21:53:08      mirko
     co znamena ladak?
IP : 213.81.195.28

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 22:45:49      oficer.j@seznam.cz
     ladak=ladeny vyfuk
IP : 212.158.134.242

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 22:51:20     
     to je jakej
IP : 213.81.195.28

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 22:55:37      Wema
     No laďák je projem spíše u silinčích motorek a 4T endur. Nerikam ze ladaky nejsou u dvoutaktů, ale objasním ti ten pojem. Ladák je u čtyřtaktu vyfuk, ktery je otevreny a nema prepazky. svod je naladeny tak aby daval motoru lepsi vykon a koncovka je delama tak aby řvala. jeji steny jsou jen obaleny pletivem a vycpany tlumicovou vatou. u 2T motoru je ladeny vyfuk spise takoveto velke koleno co maji krosky ... vsimni si jak je u ČZ jednoduchy a treba u CR \"99 jak je hrozne zakriveny a obly .. bez jakehokoliv velkeho zakriveni .. vsechno hezky pozvolny ... to jsou ladaky .. ale polonizovat o tom muzeme cele hodiny ...
IP : 90.176.5.252

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 22:58:50      oficer.j@seznam.cz
     taky ladak je spise svareny z kuzelu rikam to dobre?no a je proste co nejlip nalazeny na dany motor aby mel co nejlepsi jizdni vlastnosti
IP : 212.158.134.242

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 23:01:40      libor.98
     jj ladák je super ted mi jeden machr dělá koncovku na čz 516 laděnou jak psal WEMA stěny obaleny pletivem a dokola je vata ale udělá mi ji přeně na počet kanálu ve válci tak jsem zvědaj prej je to sty super zvuk a něco málo to možná přidá na výkonu ale nejsem si jist
IP : 195.225.73.66

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 23:17:14      150.c
     sice nevím proč by měl být ladák kuželový? třeba já mám na kawasaki KLR 250 laďák normální válcový a to je originál od výrobce !!!Ladák je víceméně otevřený výfuk na určitý tlak a odzkoušený na brzdě. Neznamená že že čím víc bude otevřeny tím to bude lepší a s tím zakřivením má WEMA pravdu, mělo by být pozvolné. Jo a myslím že na 516 s tou kocovkou nic neuděláš akorát možná změníš zvuka to je všechno, výkon ne !!
IP : 88.102.251.192

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 23:20:41      oficer.j@seznam.cz
     jo v poradku --nevim to jiste proto tam byl otaznicek a taky se to nesmi plest s koncovkou
IP : 212.158.134.242

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 23:42:22      svozil.petr@seznam.cz
     Pro Libor.98: To co popisuješ je absorční dotlumovač a má ho téměř každý sportovní motocykl. Laděný výfuk se nedělá kvůli zvuku a ani na počet kanálů. Dá se vypočítat a veličin je tam spousta... Plocha výfukového kanálu, délka výfuku, kuželovitost megafonu a protikuželu, objemu těchto komor, kde se počítají násobky objemu motoru, provozní otáčky motoru, přůměr a délka koncové děrované trubky dotlumovače atd... To vše sleduje jeden cíl a to, aby se odražené výfukové plyny a palivová směs unikající výfukovým kanálem při kompresi setkali a zastavili na hraně tohoto kanálu.
IP : 85.160.90.14

re: Vejfuk .
27. 12. 2006, 23:52:05      150.c
     ty to dokážeš spočítat, zdá se že o tom něco víš ???
IP : 88.102.251.192

re: Vejfuk .
28. 12. 2006, 00:08:02      svozil.petr@seznam.cz
     Pro 150.c: Spočítat se to dá, ale v praxi to funguje pokaždé jinak. Je to teorie a dá se použít na hrubé naladění. Pak už je to mravenčí práce kterou nestihneš za půl dne... :o) Těch věcí, co ovlivní výpočet výfuku je strašně moc. Nejmenoval jsem takové věci, jako je nasměrování proudění přefukových kanálů, jejich kuželovitost, Což má zase vliv na rychlost proudění, rádius dna pístu, nakonec i samotné zateplení výfuku, což má už tak malý vliv, že se nepoužívá v MX.
IP : 85.160.90.14

re: Vejfuk .
28. 12. 2006, 00:17:14      150.c
     Je mi jasný že spočítat to jde,ale zajímalo mě jestli ty to umíš. Já zatím ne ani o tom velice nic nevím, ale doufám že se to budu jednou učit, protože by mě to celkem zajímalo.Taky mám uz pár posvařovaných výfuků za sebou a můžu říct že se celkem povedly. Dokoncee jeden na 4T je o dost lepší než sériový japonský ale na originál laďák nemá.
IP : 88.102.251.192

re: Vejfuk .
28. 12. 2006, 00:27:16      svozil.petr@seznam.cz
     Umím to spočítat, je to jen matematika a trocha geometrie na výpočet plochy výf.kanálu. To se dá ale taky řešit otiskem na milimetrový papír. Práce strašná, ale kvalitní výfuk dokáže divy....Je to už nějaký rok, co jsem se tím zabýval a jsem rád, že už mě to \"pustilo\"...
IP : 85.160.90.14

re: Vejfuk .
28. 12. 2006, 10:07:59      Wema
     S výfuky laboruju mnoho let. Laděný výfuk musí mít mít nějaký tvar. Výfuk musí mít objem 15 až 25 násobek objemu válce. U nízkootáčkového spíš víc, kvůli lepšímu průběhu momentu. Kuželovitost není tak důležitá, stačí, když bude v rozmezí 10 až 15 stupňů, pro nízkootáčkový spíš míň. Kužel by měl mít nižší kuželovitost než protikužel. Výstupní trubka by měla mít průměr
0,6 až 0,8 násobek vstupní trubky. Vstupní trubka by měla mít
průřez 0,8 až 0,9 násobku průřezu výfukového kanálu. Pokud má jeden válec více výfukových kanálů a spojuješ je do jednoho, musí být od výstupu z válce až ke spojení výfukové potrubí stejně dlouhé. Pokud není, totálně rozhasíš vyplachování. Čím tupější je kužel u expanzní komory a čím blíž je, tím se jeho účinnost posouvá do vyšších otáček. Proto to závoďáky a krosky mají nalepené skoro na válci, kdežto civilní motorky mají ty kužele dlouhé a pozvolné a relativně daleko od válce ... je to hezká alchimie. Koncovky u dvoutaktů nejsou důležité, mají jen tlumit hluk, ale
nic víc nepridají. 4T motory nepotrebuji expanzní komoru, vzdyt staré závoďáky měli jen trubku a nic ... dvoutakty jsou složité. Na 4T motor udelat koncovku neni nic složitého. Zajímal jsem se o konstrukci laďáků SLK a opravdu to není složitá záležitost ... jde tam spíše o vzhled jak o vnítřek. Je vnitř je to jen takový materiál jako drátenka a potom tmičová vata. U 2T motoru je to o necem jinym. jde o zakriveni, rezonanci ... hlavne polozeni vykonu rovnomerne a ne do spice nebo do spodu .... mel jsem program ktery to vypočítal a primo rozkreslil okótovaný výfuk, ale bylo to anglicky a já tento jazyk vubec neznám. Musim sehnat nekeho, kdo to prelozi .... pokud ten program jeste najdu.
IP : 90.176.5.252

re: Vejfuk .
28. 12. 2006, 21:12:17     
     Pro Wema:Není mi jasné,proč škrtit plochu výfukového kanáku násobkem 0,8 až 0,9mm.??To by pak kanál mohl být menší a netrpěly by tolik kroužky. Koncovky u dvoutaktů jsou naopak dost důležité, zalepení vaty olejem kolem děrované trubky v dotlumovači změní charakteristiku motoru, protože se začne chovat jako výstupní trubka a plyny se nerozpínají do stran, ale unikají přímo, čím výstupní trubku prodlužují. U 4T motorů funguje zase zrychlování výfukových plynů změnami průměrů . Pokud by nebylo nic složitého vyrobit koncovku na 4T,pak by firmy DOMA racing, RAAS a pod. přišly o zakázky... A že to nejsou výfuky za pár kaček...
IP : 85.160.105.73

re: Vejfuk .
28. 12. 2006, 23:23:16      Wema
     ASi jsi me nepochopil .... chtel jsem říct že výfuk u čtyřtaktu ti přídá např. 2 koně a u dvoutktu 8 koni .. davam priklad.
IP : 90.176.5.252

re: Vejfuk .
29. 12. 2006, 16:19:20     
     proc kuzel??

protoze se snizi rychlost a zvysi se tlak a snizi se teplota(z mensiho prumeru na vetsi)

pak se to cele samozrejme rozkmita. No a ty kmitajici vyfukove plyny pomahaji plnit valec a zabranovat unikani smesi do vyfuku. Proste je to dynamika,kterou ovlivnuje desitky faktoru.
Ty vypocty,ktere jsou k dispozici,tak jsou empiricke. Takze v nich nehledejte logiku.

Spal


IP : 194.212.223.67

re: Vejfuk .
29. 12. 2006, 18:46:36      svozil.petr@seznam.cz
     Spal ví o čem to je. Jak jsem už psal,funguje to na hrubé nastavení. Pal další desitky hodin laborování, úspěchů a omylů
IP : 85.160.101.45



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S