MX-ON-line poradna

IDENTIFIKACE ČZ 250/513 .
1.02.2005      Jirka.easyrider@seznam.cz
     Zdravím všechny příznivce motokrosu. Chtěl bych vás požádat o radu ohledně identifikace stroje ČZ 250/513.
Ne, opravdu si nedělám srandu ani jsem se (snad) nepomátl - maximálně si tady udělám pěknou ostudu :o) Domníval jsem se, že tento motocykl byl vyráběn pouze v jedné variantě a to té, která je pod tímto označením vyobrazena v sekci MOTOCYKLY (nebo je lépe vidět v náááádherném stavu ve fotogalerii a patří někomu ze slovenských kolegů). Je mi jasné že majitelé provádí spoustu větších či menších úprav vzhledu (nádrže, blatníky, sedačky ....) ale základ - tedy rám a motor bývají stejné. Mám na mysli vějířovitě uspořádaná chladící žebra na hlavě motoru, větší rozestup (a tím menší počet) žeber na válci (tuším asi 4 velká žebra) a vývod výfuku z válce rovně dopředu - tomu odpovídá i rozdvojení přední části rámu, které začíná \"dřív\" a následně uspořádání výfuku. Po setkání s několika majiteli ČZ, jejichž stroje prý jsou také 250/513 jsem zmaten, neboť tyto motocykly měly odlišné motory a rámy: například stejný válec jako je posáno výše, ale vývod výfuku do boku na pravou stranu (ve směru jízdy), tomu odpovídající přední část výfuku a rozdvojení rámu bylo až vepředu pod motorem. Domníval jsem se, že toto je znak typu 980 ???. Dále jsem viděl motor s vějířovou hlavou, ale válec měl hustě uspořádaná chladící žebra (asi 7) a vývod výfuku také bokem (jako např. v sekci FOTOGALERIE moto pana Davida Ševčíka foto č.6. Jak tedy tyto jednotlivé typy rozlišit? (V sekci MOTOCYKLY jsem je nenašel...)?
A proč to vlastně řeším? No určitě nechci do nikoho rejpat, ale pokud sháním motocykl a případně díly na něj, je dobré vědět, co se vlastně vyrábělo a v kolika se to dělalo variantách (minimálně to ušetří čas a prachy za zbytečné cesty a telefonáty).
Předem díky za seriózní vyjádření. Motokrosu zdar ČZ zvlášť!

re: IDENTIFIKACE ČZ 250/513 .
1. 02. 2005, 21:18:10     
     cus,hele nevim to urcite,ale domnivam se,ze ty novejsi 513 mely ten vyfuk vedenej stredem.Ja ted mam 513 a mel by to bejt rok vyroby 87/88.A ma vejfuk stredem.Predtim sem mel 980 a ty byli bocaky.Zatim cus

re: IDENTIFIKACE ČZ 250/513 .
2. 02. 2005, 11:37:57      590@seznam.cz
     Hele ten valec s tim hustym zebrovanim je myslim z 980ky. Zatim sem to skoro na kazdy videl.

re: IDENTIFIKACE ČZ 250/513 .
2. 02. 2005, 20:02:48      lukas.b@post.sk
     Je pravda ze pri identifikacii sa neda orientovat podla ramu(hlavne zadna cast byva vecsinou upravena), ale v prednej casti ma 513tka rozdvojeny ram vyssie (kvoli vyfuku) a 980, 997 az pod motorom. 513tka ma vo valci 4 prepustacie kanale (dva a dva po bokoch). Vyfukovy kanal rovno dopredu, 4 rebra dlhsie a medzi nimi 3 kratsie. Na valci byva vyrazene 997, a na bloku 513. 4 prevodove stupne. Myslim, ze pred 513tkou bol model 997. Ten ma vo valci 3 prepustacie kanale (po jednom na bokoch a jeden prechadza cez saci, takze saci kanal je rozdvojeny). Vyfukovy kanal smeruje vpravo, vedla ramu. Iba 4 dlhe rebra. Na bloku vyrazene 997 a na valci 980. Este starsia bola 980tka, 5 prevodov, a podobne usporiadanie motora ako 997.
Suciastky motora na 513 a 997 (980) su rovnake az na bloky, hlavu a valec.
Toto je len moje pozorovanie, takze sa mozem mylit.
Lukas.

re: IDENTIFIKACE ČZ 250/513 .
4. 02. 2005, 18:03:11      Jirka.easyrider@seznam.cz
     Takže to by potvrzovalo, že 250/513 je opravdu jen v jednom provedení a ty ostatní motorky jsou prostě jiné typy více či méně upravené (i třeba s tlumiči a plasty z 513....). Z těch čísel jsem sice trochu zmatenej ... proč razili jiné číslo na blok a jiné na válec - jak má člověk poznat, že to k sobě pasuje? A kde přesně jsou ta čísla vyražena, případně korespondují nějak s číslem na rámu? Jirka.

re: IDENTIFIKACE ČZ 250/513 .
15. 03. 2005, 18:37:51     
     mam 513tku,je to napsaný na štítku.mam výfuk uprostřed válce a na levo ve směru jízdy.nevim jestli tam má být ale vypadá to že tam patří.tak nevim.



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S