MX-ON-line poradna

smrt svicek .
11.09.2007      Lukas
     Zdar hosi.
Dneska mi umreli v 380 dve uplne novy svicky, nejprve briska 17, ta vydrzela priblizne 3/4 hodky a vzapeti briska 15, ktera nevydrzela ani ctvrt hodky,vzdy sli do hajzlu,kdyz sem prizastavil a pak se chtel znova rozjet...17 byla celkem hneda,ale 15 uz cerna....Hlavni trisku mam 140 a filtr je papirovej a uplne novej...Jeste sem zapomel dodat,ze sem si pak vsiml, ze mi fouka u valce vejfuk a kdyz sem to jakoby ucpal, tak motor skoro zhasnul nez chytil druhej dech, myslite ze by to mohlo zapricinit smrt svicek? diky za reakce...

re: smrt svicek .
11. 09. 2007, 21:59:06      jan
     Mně to dělalo to samé!Změn olej,co leješ do benzínu! Třeba castroll TTS! 1:50
IP : 89.203.139.161

re: smrt svicek .
11. 09. 2007, 23:16:07      Michal5
     1:50 je hrozně málo plnou syntetiku 1:35
IP : 89.111.98.66

re: smrt svicek .
12. 09. 2007, 12:31:59      kupcik@seznam.cz
     Pokud je vše gut (gufera atd.) Tak je problém v teplotě svíčky. Na 15 ky jestli požíváš N15C tak vydrží opravdu asi 10 minut a je po ní. Pokud odešla i 17 tak bych se nebál tam dat i 19 byť to zní jako špatný vtip. Problém je v tom že pokud ji pořádně neproženeš (a to na půlitru je opravdu umění) tak se svíčka nedostane na pracovní teplotu. Izolátor kolem vnitřní elektrody se nasytí nespálenou směsí a svíčka ztratí izolační odpor a pak nehodí ani ň. Já když měl půltóna tak jsem jezdil pokud bylo chladno kolem 20 stupňů na 19 a pokud bylo kolem 30 tak jsem tam daval 17 a držely tam dobře a barva izolantu se blížila té cihlové. 15 jsem umořil za 10 minut i když byla teplota vzduchu 36 stupňů a byla černá jak vix. Jinak olej na to nemá vliv, pokud tam neteče převodový. Když je osazena svíčka se správnou teplotou tak se samočistící schopnost projeví i při přemazaným motoru (1:20)a svíčka to snese naprosto v pohodě.
IP : 81.92.149.241

re: smrt svicek .
13. 09. 2007, 13:58:23     
     problem muzes mit ve smesi.Predpokladam ze na trati nejezdis na plny plyn a vyuziva spis stredni pasmo (dejme tomu otevreni spoupatka na 1/2 az 3/4) v tomto rozsahu tvori smes hlavne kominek a jehla.Dost casto se stava,ze karburator je vybehany a dira v kominku vyklepana. Da se to resit hodne teplyma svickama,ale to neni 100% reseni,protoze treba pri prejezdu na trat to par kilometru podrzis na plny plyn a v lepsim pripade odejde svicka,v horsim pripade je dira v pistu.Proto bych ti doporucil se zamerit na karburator. Dlouho jsem to resil a nakonec tomu pomohl karburator Mikuni. On totiz ten jikov je dost nepovedena kopie Bingu a pokud je navic za zenitem,tak je s tim nikdy nekoncici trapeni.

spal
IP : 194.212.223.67

re: smrt svicek .
13. 09. 2007, 18:48:06      kupcik@seznam.cz
     Při přejezdu držet krosa na plný plyn je zhovadilost a dost těžce to snáší, není na takový zatížení stavěnej, nestíhá se domazávat (spodek ojnice). Vždyť jet na trati na plný plyn to obnáší na 514 asi 110 a to bych chtěl vidět toho bouráka jak ji na trati podrží dýl jak 2 vteřiny naplno rozmotanou :-). Kros potřebuje taky občas zavřít heft aby si přes volnoběžný okruh násál pořádně směsy přes volnoběžný okruh (asi 10-15x bohatší směs jak při normálním provozu přes hlavní trysku)a domazal co mu chybí. Názorný příklad je třeba 516 na motokáru sání přímo do kliky (někdy ještě rotační šoupátko)aby se umazala. A i tak jezdí otryskovaný 185-200 na hlavní trysce a plyn se neubere a drží se porád pod krkem. Pak je schopen to motor vydržet.
IP : 82.117.159.147

re: smrt svicek .
13. 09. 2007, 20:26:16      Lukas
     Diky za rady... Mam z toho hlavu jak nafukovaci balon. :D
IP : 213.195.202.226

re: smrt svicek .
14. 09. 2007, 12:02:00     
     Tak to jsem asi hovado:)))))Mam to na trat asi 3Km a misty to proste podrzim. Zatim vse funfuje jak ma a problemy s mazanim nemam. Delam to proto,abych si otryskoval motorku a pokud se jevi jako chuda,tak tam lupnu vetsi trysku.Pohybuju se tak o deset nahoru a nebo dolu. Zalezi jake je pocasi.
Podivej se na silnicni zavody,kde jezdi mnoho zetek,kde je pouzity krosovy motor a nezda se me,ze by je nekdo setril.Ba naopak. A jak to tak prubezne sleduju, tak zetka patri spis mezy ty spolehlivejsi stroje.
Nevim,kde jsi vzal to cislo 10X-15x bohatsi,ale nejak se me to nezda.

docela hezke psani je tady http://mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf .Je to sice v anglictine,ale je tam mnoho obrazku a grafu , z kterych jde vse hezky pochopit


spal

IP : 194.212.223.67

re: smrt svicek .
14. 09. 2007, 14:17:59      jiri_coufal@seznam.cz
     to spal: prosím tě, jak vypadá zetka s krosovym motorem, která jezdí silniční závody??? Díky
IP : 195.70.141.24

re: smrt svicek .
14. 09. 2007, 15:37:20     
     podivej se tady do galerie. Mlady Holba tam ma fotku sveho JUNIORA s motorem CZ 175 (tak jako 984,ale jina klika,valec,hlava). Tak presne vypada i 250.
Snad jen ty brzdove bubny jsou jine + plus par nejakych drobnych nuanci.
Huste zebrovane valec i hlava,dve svicky a tak.

spal
IP : 194.212.223.67

re: smrt svicek .
14. 09. 2007, 21:01:20      marc ecko
     haled te pánové to nemá cenu kupovat brisky to už jsou čínský výrobky nejlepší je NGK nebo bosch brisky už nic nevidržej ty jsou dobrý na zahřátí motoru jinak vůbec AT VÁM TO JEZDÍ
IP : 212.158.134.242

re: smrt svicek .
14. 09. 2007, 22:34:06      fiki.miki@tiscali.cz
     Kluci přidám svoji skušenost se svíčkama ale u ČZ 250/980.Dělalo mi to samé,jedna svíčka přestala dávat jiskru, dal jsem druhou,za chvíli to samé.Druhý den třeba nic a pak zase tři svíčky.Pak už jsem neměl nové tak jsem skusil ty co měly být vadné a oni fungovaly.Měnil jsem několik zapalovacích cívek ale bylo to o ničem.A to tlačení mě už nebavilo.Nakonec došlo na cívku v magnetu.Pěkně jsem ji celou odmotal no a na konci kde je připájená ke kostře tak to bylo upadlý.Novou cívku jsem namotal tím způsobem že podle odmotaného drátu jsem naměřil drát nový a opatrně namotal na jádro.(Bolí z toho pěkně prsty)Drát se hodí z cívky od jakéhokoli startéru(1mm).Chlapáci a od té doby jsem na svíčku nesáhl.Jezdím na Briska 15. Týdně tak 3až 4 hodky denně.Cívku jsem motal před dvěma měsícema.
IP : 86.61.153.166

re: smrt svicek .
15. 09. 2007, 12:18:18      Lukas
     Ja mam teda trochu jiny zkusenosti a to ze kdyz neco blbne, tak je uplne jedno jaka je tam svicka,vsechny sli do hajzlu, pouze s tim rozdilem, ze za NGK nebo Bosch sem vyhodil penez jak svin. Takze zlata briska za par supu...
IP : 213.195.202.226

re: smrt svicek .
15. 09. 2007, 21:06:50      kupcik@seznam.cz
     Nemám zkušenost s karburátory Mikuni, ale u Jikova je to tak. Na závodech jsem v poslední době viděl dvě takhle kouslý motorky a problém byl velmi jednoduchý zaseklé pootevřené šoupátko (vymlácený nebo z důvodu šprajcnutí kolíčku co ho aretuje proti pootočení) No a pak se pěkně mázly kruhy u vejfuku, kde ten chudák píst opravdu trpí. Jehla ještě přidrží hlavní trysku ale vzduch pustí no a pak si jednoduše neveme to co má přes volnoběžnej a je vymalováno a stačí na to celkem krátký zavření heftu po zuřivém vytočení motorky kdy je zrovna v situaci že toho oleje je tam míň. No a k těm NGK jen jednou jsem se plácnul přes kapsu bo jsem byl zoufalý jak jsem furt měnil ty Brisky no a NGK jsem ji jednou nastaroval a ujel asi 100 metrů a byla v pi... a nenávratně i ty 3 kila co stála.
IP : 82.117.159.147

re: smrt svicek .
16. 09. 2007, 12:18:29      Michal5
     Co se svíček týká tak jezdím brisk L14 nebo NGK B8EG obě fungují bez problémů NGK je o něco lepší motorka tolik nevadne. Jinak tepelná hodnota svíček je dost individuální když s tím někdo jezdí jak s frézou tak musí používat teplejší svíčky, aby to neulil. Ještě poznatek k uklepané kostře na cívce, mě to přestalo jet úplně a po nastartování to střílelo a chcípalo. Jak to chvíli má dobrý kontakt a chvíli ne tak se to dost blbě hledá.
IP : 89.111.98.66

re: smrt svicek .
16. 09. 2007, 13:51:27      marc ecko
     mě NGK dží pěkně já mám NGK za 150 kč tak já jsem v poho

IP : 212.158.134.242

re: smrt svicek .
17. 09. 2007, 11:39:40     
     ja jezdim BRISK i NGK. Je pravda,ze driv, nez jsem to aspon trochu vyvchytal,tak jsem projezdil vic penez ve svickach nez v benzinu:))
Kazdopadne ted az dojezdim ty NGK, tak uz to nekoupim. Staci je jednou ulit (coz s JIKOVEM neni zadny problem) a je po ni.

spal
IP : 194.212.223.67

re: smrt svicek .
17. 09. 2007, 23:25:00     
     Jaka svicka je tedy nejlepsi do Cezet 380/514???Uz se to tady 100x rozebiralo a kazdy tvrdi neco jineho a potom clovek nevi vubec nic.Berte to tak,ze jezdi ne zavodne treba a jen tak bez jakehokoliv maximalniho zatizeni (rekreacne-hobby).
IP : 89.102.67.179

re: smrt svicek .
18. 09. 2007, 09:48:35     
     to si proste musis otestovat sam,ale pro 250 jak to tady tak ctu,tak me vychazi tepelna hodnota 8.Pullitra nema jeste hotoveho,tak do toho tak nejak nemuzu kecat.

spal


spal
IP : 194.212.223.67

re: smrt svicek .
18. 09. 2007, 11:20:19      kupcik@seznam.cz
     Z mé skušenosti pokud jezdíš kadla kadla, tak to přežije N19C popřípadě N17C. 15 ku umoříš během chvilky. Kup obě náklady asi 60 kaček a dej 19 a pojezdi a mrkni na ni. Kdyby se tavily elektrody tak to budeš hned vidět (mě se nestalo ani když jsem ji prohnal) a dáš 17 ku. A ještě jedna podstatná věc teplota svíčky nesouvisí přímo s teplotoru válce. Při použití teplejší svíčky docílíš horšího odvodu tepla z válce a svíčka si podrží svoji teplotu a bude teplejším bodem ve spalovacím prostoru a pak se na ni nebude chytat karbon a kdo ví co ještě. Pokud je to nejchladnější místo tak je to chyba a jde do háje po pár minutách. Ještě pro upřesnění teplá svíčka hůř odvádí teplo a studená ho odvádí velmi dobře. A jen pro zajimavost přes svíčku odchází okolo 30% teploty ze spalovacího prostoru, z toho vyplívá že se teplotou svíčky dá ovlivnit poměrně dost věcí a je to dost choulostivá část motoru. A extrémní osazení na jednu nebo druhou stranu může způsobit crash na motoru. Pokud se vše podaří a je vše tak jak má být tak z motoru vytáhneš cihlovou svíci, ta ti bude signalizovat ideální směs s optimální teplotou tak jak je tahám ze svýho stroje :-)
IP : 81.92.149.241

re: smrt svicek .
19. 09. 2007, 09:49:34      Lukas
     Tak jsem koupil n19c. Byl docela problem ji sehnat,protoze neni moc casta,ale dulezity je ze neumrela. Takze si myslim ze s moji jizdou kadla,kadla nebudou uz problemi:D...
IP : 213.195.202.226

re: smrt svicek .
19. 09. 2007, 10:04:35      kupcik@seznam.cz
     No vidíš a když občas uděláš i brm brm tak ti bude sloužit dlouho :-D
IP : 81.92.149.241

re: smrt svicek .
20. 09. 2007, 00:09:12     
     Je do Cz 380/514 dobra svicka NGK B6HS?CHlapik v prodejne mi to vyhledal podle smernicovych prevodu a rikal,ze je to stejne jako Brisk N19C,N17C.Co si o tom myslite?
IP : 89.102.67.179

re: smrt svicek .
20. 09. 2007, 11:50:24     
     Samozrejme ze muzes, ale proc platit 80Kc za neco,co se da nahradit necim za 35Kc.
Navic,jak uz zminila vetsina lidi,tak NGK nesnasi uchlastani. Nekde s tim spadnes,z karburatoru ti natece benzin do sani,zales je to a ta svicka uz se neposbira(tot moje zkusenost).Kvuli NGK jsem se uz natlacil motorku dost. Proste Brisk snese mnohem vic nez NGK.

spal
IP : 194.212.223.67

re: smrt svicek .
6. 12. 2007, 17:16:16      fatik
     jakej typ svíčky BRISK je dobrej do čz 250/513???
IP : 80.87.180.202

re: smrt svicek .
6. 12. 2007, 23:31:54      Michal5
     Jezdil jsem N14 pak NGK B8EG nebo Brisk L11S. Vyber si nejlepší je podle mě L11S nebo to ngk. Motorka v létě tolik nevadne, když je chladněj tak jsem nepozoroval rozdíl. Volba hodně závisí na stylu jízdy mě vyhovujou tyhle. Míra ti napíše že jemu sedí teplejší víc. Záleží na tom jak máš seřízeno a taky jak jedeš.
IP : 89.111.98.66

re: smrt svicek .
7. 12. 2007, 07:19:37      kupcik@seznam.cz
     Mira už psal před tím a vyčerpal téma :-).
IP : 81.92.149.241

re: smrt svicek .
7. 12. 2007, 10:55:37      oldmoto2000@centrum.cz
     Čtu , že někteří dávají do motoru číz svíčky Brisk 17 nebo 15 , myslím že to je úplně špatné. Takové svíčky jsou předepsány do sériových motorů 17 - Babeta, 15 - Jawa, atd. Crossový motor musí mít daleko studenější svíčky. Ty výše uvedené musí zákonitě odejít. Nevím , zda celý problém není v tom , že dříve bylo u svíček Pal, úplně opačné značení. Hodnoty 15- 17 byly studené svíčky pro sportovní stroje a hodnoty 5 až 9 pro cestovní stroje . Tak nevím ?????
IP : 88.102.217.114

re: smrt svicek .
7. 12. 2007, 12:19:20      Michal5
     Značení svíček je opačně čím větší číslo tím teplejší. Nicméně doporučené tepelné hodnoty svíček tuto změnu zohledňují.
IP : 89.111.98.66

re: smrt svicek .
7. 12. 2007, 17:01:20      oldmoto2000@centrum.cz
     Takže asi ty 11 budou nejvhodnější !
IP : 88.102.217.114

re: zapalko .
24. 01. 2008, 11:50:37      vedeczdenda@seznam.cz
     Zdarec, kdo mi poradí jaký je nejvhodnější předstih pro ČZ 380 a v závislosti na něm jakou použit svíčku?(ježděna spíše rekreačně pole, louky)Dík za rady.
IP : 87.249.138.219

re: smrt svicek .
24. 01. 2008, 17:45:29      ftacnici@tiscali.cz
     Mně se to stávalo vždy když sem zadusil motor pod plynem tak střelila a bylo po svíčce, jednak asi mluvíš o svíčkách X 15, X 17 a to jde o dost starý výrobky a i když koupím novou často stojí za prd. moc se mi osvědčily svíčky brisk silver 15 se stříbrnou elektrodou, ty drží
IP : 83.240.27.230

re: smrt svicek .
25. 01. 2008, 08:21:27      kupcik@seznam.cz
     Je potřeba si uvědomit že svíčka slouží k zapálení směsy a jsou vyráběny na teplotní zátěž, respektive pracovní teplotu. Liší se v použitém materiálu elektord a izolátoru kolem něj. Je úplně jedno jestli je to motor sportovní nebo nějaký jiný.Záleží jen a jen na pracovní teplotě. Je paradox že do motoru který jezdí v běžném silničním provozu je použita svíce studenější než do motoru závodního. Zavodní motory jsou závodní jen proto že mají jinak načasování vyplachování a pořádně výživovaný motor. Do sportovních motorů se každý konstruktér snaží dostat co jevíce směsy se vzduchem aby mělo co hořet a rozpínat se(více směsy vetší výkon). To přímo souvisí s teplotou ve válci. Více směsy víc odebrání tepla jak z pístu tak ze spalovacího prostoru vlivem odpaření benzínu respetive nižší teplota ve spalovacím prostoru(nesouvisí s teplotou žebrování válce!). K tomu musí být uměrná i pracovní teplota svíčky. Z toho vyplívají různé mýty o závodních a normálních svíčkách. Racingové svíce maji jinou konstrukci jiskřiště a izolátoru kolem ní ale teplotní podstata je porád stejná. Když to zhrnu tak nakrmený závodní motor má mnohem menší teplotu ve spalovacím prostoru než běžný cestovní motor, který šetří každou deci beneliho aby byla spotřeba co nejmenší(chudá směs vysoká teplota ve válci). U závodního motoru je to právě naopak, nasrat tam benzínu co nejvice (bohatá směs) bo spotřeba je nepodstatná a jde o výkon a průběh kroutícího momentu.
NGK svíčky jsou asi velmi dobré, ale choulostivé na ulití, z 99% po ulití umírá. Dokonce mám vyzkoušený že při studeným startu a vypnutí motoru aniž by se prohřála svíce umírá(NGK DPR8EA-9).Brisky jsou na to mnohem odolnější. A stříbrná Brisky to je opravdová špička ve svíčkách, vydrží celkem nešetrný zacházení (bohatá směs i teplotní strádání jak nahoru tak dolu). Cenově je na úrovní NGK ale výdrž mnohem větší.
IP : 80.188.94.82



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S