MX-ON-line poradna

zrout svicek .
1.09.2005      lukas
     Zdar hosi, nevite cim by mohlo byt to, ze moje Cz 380/981 hrozne zere svicky. tak po trech jezdeni odejde svicka, proste motor najednou zhasne a uz ho nenatocim zkousel sem uz vsemozny druhy... brisk n15yc, n17c, ngk b6hs, bosch wr8b, ta teda vydrzela nejdyl...dik za reakce.

re: zrout svicek .
5. 09. 2005, 10:36:21     
     vzhledem k tomu,ze v tom byla svicka Pal 14/15(ktera je studena jako psi cumak, tak ja bych tma dal osobne nejakou devitku)..

muze to byt i tim,ze ty svicky ulejvas(spatne startujes atp.,nebo tam neni neco v poradku)

re: zrout svicek .
5. 09. 2005, 10:37:24     
     jinak davat tam Y svicku!!! je totalni blbost.kdo ti to poradil?? chces propalit pist???

re: zrout svicek .
5. 09. 2005, 13:59:32      lukas
     Myslim ze to bylo napsany tady v poradne. ta bosch mela taky vysunuty jiskriste a to mi poradil chlap co jeste pred 2 rokama jezdil s 380 motokros. rikal, ze mu tam vydrzela 2 sezony, tak fakt nevim. zatim sem nic nepropalil...

re: zrout svicek .
12. 09. 2005, 20:30:14     
     Y svicky nedavat.Ja sice takhle propalil pist na 125(taky me to poradil jeden radoby odbornik).
To je problem koupit origo svicku PAL X17??Maj ji v kdejakym motoksefte za 50 kc.S touhle svici nejsou zadne problemy.Neni treba kupovat drahe zahranicni svicky.

Spalovac

re: zrout svicek .
12. 09. 2005, 20:32:31     
     a nebo PAL X15

Spalovac

re: zrout svicek .
26. 06. 2006, 07:24:31      CHART.xXx.@seznam.cz
     Na tu svíčku PAL X/17 jsem se ptal v jedný mototechně kde maj docela dost svíček a vo týdle neměli ani páru.
IP : 195.39.6.50

re: zrout svicek .
26. 06. 2006, 09:15:01      wenca.v@seznam.cz
     Zdar.Tak tu Palku u nas maj a nejsou nic moc.Mel jsem 15 i 17 a kazda drzela tak 15 min.NGK B7HS se mi osvedcilo nejlip...Pic
IP : 212.71.135.78

re: zrout svicek .
26. 06. 2006, 09:48:13      Mirek
     me bylo receno ze pal x17 se vyrabela driv..ted ma snad jine oznaceni
IP : 85.71.207.171

re: zrout svicek .
26. 06. 2006, 13:58:42     
     PAL x 17 je nejlepší mě drží už 1 celí rok bez vyčištění a poruchy
IP : 213.151.91.50

re: zrout svicek .
27. 06. 2006, 14:19:10      klejma@seznam.cz
     Tak to se nedivim,že nemůžete sehnat žádné svíčky PAL-protože už dávno se táborský pal přejmenoval na BRISK!!!(PAL jsou dnes už jen skladové zbytky)
Ale pozor ohledně číslování tepelné hodnoty je oproti minulosti dost podstatná změna dríve bylo čílsování obrácené=takže dříve byla studená sportovní svíčka 17...a dnes jsou nejstudenější N(krátký závit) 12 a čim vyšší číslo tím je svíčka teplejší!!!
Y=přesunuté jiskřiště...vůbec není pro píst nebezpečné..ale výhoda je pro dvoutakt pouze diskutabilní!!(já osobně Y používam..)
Muj otec František Klejma byl ještě předrokem vedoucí zkušebny svíček BRISK-všechno co vím o problematice se svíčkami je z jeho zkušeností..
IP : 81.90.164.18

re: zrout svicek .
27. 06. 2006, 20:55:42      oficer.j@seznam.cz
     hele 125ka a 380 je trosku rozdil --u 125tek se to mohlo stat
IP : 212.158.134.242

re: zrout svicek .
28. 06. 2006, 09:44:03      klejma@seznam.cz
     Já měl 125,250 a teď už mam jen 380...ale ve všech sem pužíval Y svíčky od BRISKU(táta mi pro mojí potřebu přinese..)
Samozřejmě že ve 125 sem používal pouze nejstudenější,nejsportovnější 12(teda kromě velikech mrazů-to sem pužíval pro lepší start 14 někdy i 15)
V BRISKU měli na brzdě asi tak 5 let nazpatek..italskej motokrosovej motor TM 125 a při plném zatížení víc jak 10s(to jsou exrtémní podmínky které se dají simulovat pouze na brzdě)propalovali píst jeden za druhym pokud nepužili nejstudenější svíčku..ale při zatížení ještě v delším intervalu nepomohlo ani to:-))..!(Bylo to způsobeno že teplejší svíčky se neumí tak rychle ochlazovat a vznikali SAMOZÁPALY(výbuchy nezávisle na předstihu!)
Y-předsunuté jiskřiště nemá na samozápaly vliv=záleží na tepelné hodnotě svíčky..!
Samozápaly můžou vznikat i při příliš chudé směsi(vhodnost svíčky a správná bohatost směsi se pozná dle barvy svíčky..)


IP : 81.90.164.18

re: zrout svicek .
28. 06. 2006, 12:02:29      kupcik@seznam.cz
     Jak se projevuje to sežrání svíčky?? Jako myslíš že je pryč ten venkovní kontakt nebo jen nehází jiskru?
Pokud nehází jiskru tak bude asi problém v tom že je zakarbonovaná a má u vnitřní elektrody nějakej svod a zapalko už nemá dech aby z ní dokázalo vykřesat byť i malou jiskřičku. Vyper ji v trichloru a pořádně vyčisti a musí hazet flousky jako divá. A samozřejmě hledat příčinu ne ve svíčce ale ve směsi a teplotě svíčky. Pokud je vše ready tak je po protažení krášně mokro cihlová. Ale taky to může být stylem jízdy jestli ji ani pořádně nevytočíš tak se svíčka nemá jak samočistit. Pokud je na tebe silná a nikdy ji neproženeš tak kup něco slabšího. Já osobně jezdím Briska 15 a nemám problém ani teď ve 32 stupňových vedrech.
Mira
IP : 194.108.113.35

re: zrout svicek .
28. 06. 2006, 12:07:13      wema
     na motokáře mi to delala indučka
IP : 213.195.212.130



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S