MX-ON-line poradna

Bez nadpisu .
8.07.2006      Wema
     Zdravím všechny ! Chtel bych se zeptat na pár vecí ohledně karburátoru. Byl jsem n aradě u jednoho moc znalýho chlápa, pana mistra z naší školy a ten mi řekl že přírubou u karburátoru reguluju chod motru v otáčkách. Uvedu příkla: Prostor mezi jehlou v karbecu a pístem ve válci je např. 10cm ... Pokud tuto délku omezím na dejme tomu 5cmm tak motor bude táhnout a jet pořádně až ve vysokejch otáčkách, protože sloupec vzduchu je meší. Pokud přírubu prodloužím třeba na 15cm tak motor pojede v nízkech protože je tam velkej sloupec vzduch. Je to tak ? Byla taky o tom jednou řeč a nekdo mi zde řekl že když je příruba krátká tak je menší výkon motoru ale motor má lepší průběh a když přírubu prodloužím že je vetsi max. vykon ale zhorší se průběh. Jak to vlastně je ?

re: Bez nadpisu .
8. 07. 2006, 20:42:01      3xy@seznam.cz
     Wemo, pravdu má mistr ze školy. Ale tem vliv délky sacího potrubí není tak výrazný jako třeba u výfuku.
Tebe jako známého ladiče by spíš mohl zajímat rezonanční systém YEIS (YAMAHA ENERGY INDUCTION SYSTEM, \"Boostbottle\"), který používala Yamaha. Podívej se např. na tohle:
http://eindiancompanies.com/images/resonator.htm
Jako zajímavost je možné uvést že tento systém zkoušela v 80-tých létech i továrna Jawa u soutěžních motorek a jako rezonátor používali prázdnou nádobku od sprejů.
Možná bych někde vyhrabal i program na počítání objemu té nádobky podle obsahu a otáček motoru.
Pepík.


IP : 82.208.10.16

re: Bez nadpisu .
8. 07. 2006, 22:04:07      Wema
     Nějaký program jsem našel na internetu, ale je to bohužel v angličtině a já se tímhle jazykem absolutně nedomluvím. Zadaval se tam tuším obsah motrou, vrtání, zdvih, otáčky a pak nejaká úhly kuželu, ale to jsem absolutně nepochopil. Snad kdyby to bylo česky. ten program jsem sehnal z nejakých modelářských stránek. Teď plánuju absolutne novou přestavbu se vsim vsudy ..... jedïne z ceho mam strach jsou vyfuky .... zatim jsem si delal vyfuk na krosku a na simsona VIZ. www.cros-man.wz.cz, ten na krosce jsem absolutne posral .... sice se nedusí a pripadne mi ze ani neomezuje vykon ale ten tvar .... no nic moc. Na simalu jsem se ho snazil pocitat a efekt uz byl znacne lepsi ! Ted to nechci uspechat a chci aby to bylo jak má, lae neznám nikoho kdo by mi s tím mohl pomoct.
IP : 193.179.148.53

re: Bez nadpisu .
8. 07. 2006, 22:39:46      Wema
     YEIS (YAMAHA ENERGY INDUCTION SYSTEM) jsem moc nepochopil ..... je to vyvedená z přírub karburátorů a svedeno do nejaké nádobky propojijící oba karbecy. V mém případě jeden karbec. Nechápu co je uvnitř té nádobky ani jaký to má význam. z toho schématu jsem jen pochopil že tam bude vznikat nejaký tlak krerý bude přiváděn do karbecu. Pokud to chápeš tak mi to prosímtě vysvetli ... o tomhle jsem nikdy neslyšel.
IP : 193.179.148.53

re: Bez nadpisu .
8. 07. 2006, 22:46:28      cz-otokros@seznam.cz
     rezonannční systém , zkoušela i ČZ u prototypu 520 ...
Admin JS
IP : 86.61.142.98

re: Bez nadpisu .
9. 07. 2006, 11:10:40      3xy@seznam.cz
     Systém YEIS má za úkol zlepšit proudění v sacím potrubí. U normálního motoru se při každém zavření sacího kanálu pístem (nebo klapkou, to je jedno) proud plynů vedoucí z filtru přes karburátor do klik. skříně zastaví a při otevření se musí znovu rozbíhat. Tím dojde k pulznímu proudění se všemi nedostatky - turbulence, zpětné odrazy a tím vytlačování benzínu z emulzní trubice, prskání benzínu do filtru atd. Proudící vzduch má totiž určitou energii, o tom by mohli vyprávět obyvatelé oblastí s tornády. U systému YEIS se zavřením sacího kanálu proudění nezastaví, ale směs pokračuje do rezonanční komory. To je vlastně jen prázdná pixla naladěná na určitý objem daný obsahem motoru, otáčkami, průměrem potrubí a pod. V okamžiku nového otevření sání je pak vlastně k dispozici větší množství hotové směsi. Je to něco jako turbo. Zpátky do karburátoru to nemůže protože vzduchový sloupec z filtru to svojí energií přetlačuje do kliky.
Na pokusy by prakticky stačilo udělat do sacího potrubí za karburátor otvor a na ten připojit nádobku. Velikost by šla zhruba odhadnout podle těch údajů v původním odkazu, někde byl i program na přesné počítání. Nebo zkusit delší válec s pístem a tím to naladit. Napadá mně něco jako velká pumpička na auto a vytahováním pístu by se to dalo ladit podle otáček.
Pro ladiče motorů je to lahůdka, ne?
Pepík.

IP : 213.191.112.73

re: Bez nadpisu .
9. 07. 2006, 11:20:36      cz-motokros@seznam.cz
     Omlovám se za mylnou informaci , u 520ky (dle pana Molčara ) se používal systém rezonance pro výfuk ...
Admin JS
IP : 86.61.142.98

re: Bez nadpisu .
9. 07. 2006, 19:11:41      Wema
     Tak o tomhle systému slyším prvně. Určitě by se na tom dalo zapracovat ale nevím jak zjistit ty rozmery .... napadlo me u turbodmychadlo umístěné mezi jehnou a pístem ..... byl oby to složité a už to není ani na mé podmínky ..... napadlo me i proměnné sání .... to jsem vymýšlel dlouho a nakonec vymyslel ! Ale realizovat to už bude horší. Nevím kdo by mi udelal přesné klapky ..... ! Ladění jde do peněz .... :-( Snažím se jak to jen jde !
IP : 193.179.148.53

re: Bez nadpisu .
9. 07. 2006, 22:05:50      Wema
     No za zrealizování systému YEIS nic nedám .... rád bych to zkusil. Jediný co by byl problém je rozměr té nádobry. Vůbec nedokážu ani odhadnout její velikost. Pokud by si byl ochoten se se mnou zabývat nejakým amatérským výpočtem, budu rád. Ta nádobka by ale neměla mít osrtré hrany a musí být vzduchotěsná, že. Takovou nádobku je docela těžké doma udělat. Potřeboval bych nekoho s lysem aby mi udelal víčka na tu nádobku, ale to bych pořešil. Ted jde o ten výpočet.
IP : 193.179.148.53

re: Bez nadpisu .
10. 07. 2006, 06:52:33      Krtek
     Prosím pošlete mi ten prográmek na výpočet komory na peknyvzavináčseznam.cz
IP : 195.146.111.10

.
10. 07. 2006, 06:59:42     
    
IP : 195.146.111.10

.
10. 07. 2006, 06:59:49     
    
IP : 195.146.111.10

re: Bez nadpisu .
10. 07. 2006, 14:47:53      Wema
     Ten program zatím nikdo nemá
IP : 193.179.148.53

re: Bez nadpisu .
10. 07. 2006, 18:14:28     
     neni to zadny turbo:))) jen meni hmotnost nasavaneho vzduchu a tim zasadne vlastni pohybove rovnice!!! pridavanim a nebo ubiranim hmotnosti a posouvani rezonance do pozadovanych otacek !!!


tim zkracovanim a nebo prodluzovanim saciho hrdla delam to same co rezonancni komorou.Proste pridam a nebo odeberu hmotu,ktera kmita.

takze prakticky muzu docilit rezonnce v urcitych otackach, ktera me pomuzu plnit motor....

spal
IP : 194.212.223.67

re: Bez nadpisu .
11. 07. 2006, 08:07:16      3xy@seznam.cz
     Ano, teoreticky máte pravdu. Ale u jednoválce s větším obsahem může délka sání vyjít poměrně velká. Průměr zvětšovat moc nemůžu, protože pak přestane v nízkých otáčkách fungovat karburátor. Byl by asi problém s umístěním karburátoru na motocyklu a navíc by tento motor byl za studena prakticky nenastartovatelný. Benzín ze směsi by se srážel na chladných stěnách dlouhého potrubí. Proto mi rezonanční komora připadá jako technicky lepší řešení.
Dík za názor.
Pepík.

IP : 82.208.10.16

re: Bez nadpisu .
9. 11. 2008, 12:21:39      zbynek@jzr.cz
     Rád bych toto téma oživil otázkou: Kde se dá o testování na soutěžních strojích Jawa dozvědět víc? Nemá někdo nascanované Svéty motorů či cokoli kde o tom byla relevantní zmínka? Předem dík!
IP : 89.24.122.225



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S