MX-ON-line poradna

JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18.08.2006      Mates
     Zdarec,
dal sem vam jen tak pro zajimavost par obrazku do galerie z Protivínske zbrojovky.Jak jiste vsichni vite, motory se delaly a zajizdely v Protivine (cca. 20 km od Strakonic) a ve strakonicke zbrojovce se davaly dohromady cele motorky.Ja sem taky z Protivína a ulovil sem vam z mistniho muzea, kde je koutek venovane protivínske zbrojovce par obrazku.Omlouvam se za kvalitu ,ale lip se mi to nepovedlo.Nejlepsi na tom je, ze to vsechno montovaly sedesatilety babky v zasterach...:-))))

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 08. 2006, 15:51:35      Wema
     No takovou babičku bych chtěl mít, ktera mi udela GO za par hodin :-) né, byla to vzácná doba a i těmhle lidem patří pořádnej kus cti, alespon z mé strany, protože to byly své doby znalci. V te tovarne bude jiste par zapomenutych soucastek .... ale pristup do ni bude asi urcite verejnosti uzavren. Jsou tam jeste frezy a soustruhy ? Diky za pohled do histori ... je to pro me vzacné, tyhle snímky.
IP : 193.179.148.53

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 08. 2006, 18:15:27      Mates
     Wemo, ted sem tam myslim delaly retezy na Cagivy nebo naky soucastky na ty italsky mrchy...Ale zapomenuty soucastky rozkradli zamestnanci, kdyz koncila vyroba.Jinak hned dva mi sousedi sou bejvaly testovaci jezdci...
IP : 88.100.190.104

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 08. 2006, 18:48:55      Wema
     To bys s nima mohl sepsat nejakou reportaz ... uverejnil bych ji na www.moupravy.wz.cz .... tyhle lidi jsou znalý jako prase a uznávám je. ČZ dělá dodnes řetězy ... od simsona až po RSV 1000
IP : 193.179.148.53

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 08. 2006, 19:08:38      Mates
     No jeden z nich je muj dobrej znamej, akorat nevim, na co bych se ho ptal...Delal kontrolora vyroby a potom zkusebniho jezdce.Napln jeho prace bylo v tom, ze na kazdej den meli nachystany funglovky primo z pasu, treba 514 a mohli s nema litat ,kde chteli.Meli samozrejme naky povoleni, ze s tim jezdili i po verejnych komunikacich...No a druhej ,ten u toho zustal dodnes, akorat, ze dela soukrome.Stavi motorky do zahranici z nove udelanejch dilu.Rikal mi, ze treba novej ram na 513 stoji 23 000...To je pak drazsi, nez japonec...Ale kdybyste to videli, kdyz ma na stole poskladanou treba Faltovu repliku...
IP : 88.100.190.104

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 08. 2006, 20:06:25      Wema
     Kriste pane ... Faltovu repliku ... to mít doma tak u ní hodinu klečím a brečím. Byla by na bílém obercu v mém pokoji místo postele a chodil bych spát na balkon :-D šťastny to člověk
IP : 193.179.148.53

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
13. 09. 2006, 20:50:08     
     Wemo mam ji doma a urcite neni na koberci!! normalne dostava peknou cocku na trati:)))
mno minule jsem vohl predni vidle, tak jsem si rek,ze bych ji mohl trosku setrit:))at mi vydrzi
IP : 194.212.223.67

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
13. 09. 2006, 20:56:40     
    
IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
13. 09. 2006, 20:57:10      peknyv@seznam.cz
     Asi vo tom moc nevim, ale v čem je Faltova replika tak suprová?
IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
14. 09. 2006, 14:54:03      krosmen
     Protože na ní jezdil Falta atd.
IP : 213.194.221.4

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
14. 09. 2006, 15:13:14      jirka
     faltovo trener pujcil znamymu kdysi jeho treninkovej motor protoze se mu na zavodech jeho rozsypal a prej to zas az tolik nejelo...
IP : 193.179.76.114

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
16. 09. 2006, 20:42:36      peknyv@seznam.cz
     To je sice hezký, že na tom jezdil Falta, ale když o tom mluvíte s takovou úctou, tak bych očekával ňákej fajnovej motor, podvozek, trvanlivost, zátah od spodu nebo něco takovýho. Tak jak to s ní je?
IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
17. 09. 2006, 09:32:45      Wema
     Ne, jde jen o to že to byl FALTA .... můj vzor, a pro mě neskutecnej borec ! O to jak motorka jede nebo kolik vydrží tady vubec nejde. Chápeš ?
IP : 193.179.148.53

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
17. 09. 2006, 20:27:06      k.anadan
     Nevim, sice, jak si predstavujes fajnovej motor, podvozek a zivotnost... kdyz byl Falta na vrcholu, tak se psalo okolo roku 1974.Co by sis jako predstavoval, ze v ty dobe slo udelat??? Dneska maji vyrobci uplne jiny podminky vyvoje, nez meli kdysi.
V ty dobe byla i zetka na vrcholu, taky ziskala pohar konstrukteru...teda jestli vis co to je... proc myslis, ze na ČZ jezdila cela tehdejsi svetova spicka???(vyjimku tvorila znacka Buell a nejvetsi souper ČZ - KTM). Kdo si myslis, ze vymyslel vodni chlazeni na motorce??? Ja vim, prvni s tim prisla v roce 1977 Yamaha, chladic to ale melo pred riditkama, ČZ to dala tak jak to je do ted...
S tou trvanlivosti... kdyz budes jakymukoliv motoru venovat patricnou peci, nenechat opotrebit jakykoliv dily, pod normu stanovenou vyrobcem, tak ma mnohem vetsi zivotnost, nez kdyz na nem jezdis dokud nepadne... u zavodnich motoru je to otazka pouzitych materialu, otacek motoru, kompresniho pomeru a dalsich aspektu...
Nejsem zadnym zaprisahlym zastancem znacky ČZ, ale to co tady pises svedci o tom, ze o historii toho moc nevis... Good luck
IP : 85.160.26.154

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 09. 2006, 13:26:15      Wema
     Když opomenu stroje a jejich konstrukci, myslím že pan Falta si zaslauží též mnoho obdivů.
IP : 85.93.104.101

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 09. 2006, 18:40:20      peknyv@seznam.cz
     Je pravda, že nejsem historik, ale vo starejch motorkách něco vim. Pod fajnovou motorkou na svou dobu si představuju čz 125/150 c v úpravě pro Skotskou šestidenní v roce 1952. A zdá se, že seš docela kokot, protože mě jen zajímalo, proč je Faltovka takovej kultovní stroj. To jak se zdá ode mě pochopil jen Wema, kterému děkuju za stručnou, jasnou a výstižnou odpověď. K té trvanlivosti, já vim co jí ovlivňuje, takže ze mě nedělej vola. Jde jen o to, jaké rezervy danému stroji konstruktéři dali. Třeba dnešní diesely (auta) maj kompresi 16:1, třeba i dvě turbodmychadla a bez go na nich ujedeš hodně přes 20 000 km. Ale dnešní krosky (např yz 250) jsou tak vyhoněný a tak chatrný (ubírání materiálu motoru pro menší hmotnost) že snesou prd. Toť vše, zdar.
IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 09. 2006, 19:45:38      krosmen
     Faltova replika není dobrý stroj v té době jak byl Falta na špici tak se ještě držela,pak už začala hodně upadad už v roce 1975. Falta a ostatní čs. závodníci by jezdili na KTM a tad. kdyby mohli. Vyhrávali jen díky tomu že uměli dost dobře jezdit. Například v roce 1975 vyhráli motokros národů ve třídě do 500ccm na upravených sériových ČZ 380.
Přečtěte si Ukradený titul od Ivo Helikara tam to všechno je jak to bylo a jsou tam rozhovory s Jaroslavem Faltou.
IP : 213.194.221.4

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 09. 2006, 20:30:23      peknyv@seznam.cz
     Dík za uvedení na pravou míru. O to víc si teď budu Falty vážit.

IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 09. 2006, 20:30:32      Mirek
     dnesni diesly vydrzi opravdu hodne pres 20 000km;)))ale OPRAVDU hodne pres...po 20k se s tim jede mozna tak na servisni prohlidku;)hih ale to jen tak od veci;)a dnesni krosky taky vydrzej kdyz jim das to co to chce...jasny ze na 20let stary moto uz nekdo neco odjel täkze uz asi nebude to co nova...
IP : 85.71.207.171

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
18. 09. 2006, 21:52:20      cz-motokros@seznam.cz
     peknyv : priste si to s temi sprostymi slovy rozmysli .. jinak souhlas s kanadanem
Admin JS
IP : 86.61.142.98

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
19. 09. 2006, 17:31:47      peknyv@seznam.cz
     To admin: Sorry, příště se uklidnim.
IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
20. 09. 2006, 18:19:50      k.anadan
     Ja z tebe vola nedelam a nebudu se tady s tebou hadat, to nemam v umyslu.Jen jsem mel potrebu tady napsat par veci, tak jsem to udelal.
Na tu tvou otazku: \"zajímalo, proč je Faltovka takovej kultovní stroj\", ja si myslim, ale mozna jsem kokot, jak pises.Treba,ze by na ni \"skoro\" ziskal svetovej titul a k tomu jeste to drama \"ukradenej titul\", mozna z toho duvodu, co ja vim... :-). Kazdopadne tech replik je vic, nez si kdo dokaze myslet...
Kolik teda myslis, ze ujedes s autem,ktery ma dve turba??Ja je mam ve svoji vojensky Tatře 8x8 VVN a věř mi, i kdyz nemusis, ze ma najeto 80 000 a motor az na maly netesnost, slape jako hodiny... Good luck a nezlob se na me, ja to tak nemyslel...
IP : 85.160.44.160

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
20. 09. 2006, 18:30:21      standa
     ve fotogalerii u Faltovy repliky nekdo napsal a zda se mi to az moc podobny s prispevkem Jirky:

faltovo trener pujcil znamymu kdysi jeho treninkovej motor protoze se mu na zavodech jeho rozsypal a prej to zas az tolik nejelo...

\"hm. soused mi o nem vypravel. on se s nim potkal na zavodech. sousedovy odesel motor a falta mu pry pujcit jeho treninkovej a prej to jelo tak, ze se to oproti standartni CZ nedalo uridit\"

docela dve rozporuplny odpovedi, mozna se mylim, tak jak to je???
IP : 85.160.44.160

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
20. 09. 2006, 20:35:07      jirka
     jo to sem psal taky ja...oproti standartni 250 to jelo jak hovado prej si jen radil, ale on mel 380 a oproti tomu to nejelo...
IP : 193.179.76.114

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
20. 09. 2006, 20:42:46      pekny@seznam.cz
     Promiň k.anadane já jsem to taky tak nemyslel. Asi jsme si špatně rozumněli.
IP : 85.70.31.170

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
21. 09. 2006, 13:45:49      k.anadan
     ok
IP : 85.160.13.24

re: JEN TAK PRO ZAJIMAVOST .
22. 09. 2006, 20:21:41      Wema
     Pánové, jak jsem řekl .... pro mě je to PAN FALTA a pro me je to pojem. Je to pro me nekdo kdo neco dokázal. Je to pro me vzor. veliká čest by pro me byla podat si s ním ruku a prohodit pár slov třeba o staré devětsetosumdesátce ....
IP : 193.179.148.53



Zpět na seznam témat

Vkládání příspěvku
Email :

Spisovně PEPA , velkými písmeny (ochrana proti robotům) :

Nadpis :

Text příspěvku :

© web design Jaromir S